ТИПИ ТА СТРУКТУРА УРОКІВ В СТАРШИХ КЛАСАХ
- Урок вивчення й первинного закріплення нових знань
Види навчальних занять: лекція, екскурсія, дослідна лабораторна робота,
навчальний і трудовий практикум.
Мета – вивчення й первинне усвідомлення нового навчального матеріалу,
осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.
Етапи уроку:
- організація початку уроку;
- мотивація навчальної діяльності;
- підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань;
- вивчення нового матеріалу;
- первинна перевірка засвоєння знань;
- первинне закріплення знань;
- контроль і самоперевірка знань;
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія;
- інформація про домашнє завдання.
- Урок засвоєння навичок і вмінь.
Види навчальних занять: практикум, екскурсія, лабораторна робота,
співбесіда, консультація.
Мета – вторинне осмислення вже відомих знань, вироблення вмінь і навичок
із застосування.
Етапи уроку:
- організація початку уроку;
- мотивація навчальної діяльності. Визначення меж (можливостей) застосування
цих знань: що з їх допомогою можна визначити, де застосувати?
- актуалізація опорних знань та їх корекція;
- проблемне застосування знань;
- вправи за зразком і в подібних умовах з метою вироблення вмінь
безпомилкового застосування знань;
- вправи з перенесенням знань у нові умови;
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія;
- інформація про домашнє завдання
- Урок комплексного застосування знань, умінь, навичок учнів.
Види навчальних занять: практикум, лабораторна робота, семінар.
Мета – засвоєння вмінь самостійно в комплексі застосовувати знання, уміння
й навички, використовувати їх у нових умовах.
Етапи уроку:
- організація початку уроку
- актуалізація ЗУН, необхідних для творчого застосування знань
- узагальнення й систематизація знань і способів діяльності
- засвоєння зразка комплексного застосування ЗУН
- застосування узагальнених ЗУН у нових умовах
- контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія
- інформація про домашнє завдання
- Урок узагальнення й систематизації знань
Види навчальних занять: семінар, конференція, круглий стіл.
Мета – засвоєння знань у системі, приведення одиничних знань у систему.
Етапи уроку:
- організація початку уроку
- підготовка учнів: повідомлення теми (проблеми). Узагальнення окремих
фактів, понять, явищ
- повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань
- приведення одиничних знань у систему (самими учнями)
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія
- інформація про домашнє завдання
- Урок контролю, оцінки й корекції знань учнів
Види навчальних знань: контрольна робота, залік, колоквіум, суспільний огляд знань.
Мета – визначення рівня оволодіння знаннями; корекція знань, умінь, навичок
Підґрунтям навчально-пізнавальної діяльності учнів є діяльність, спрямована
на виконання завдань, що поступово ускладнюється, за рахунок
комплексного охоплення знань, застосування їх на різних рівнях.
Етапи уроку:
- організація початку уроку
- мотивація навчальної діяльності
- перевірка знання фактичного матеріалу й уміння розкривати елементарні
зовнішні зв’язки в предметах і явищах
- перевірка основних понять (законів) і вміння самостійно пояснювати їх
сутність, наводити аргументи, приклади
- перевірка глибини осмислення знань та їх узагальнення
- застосування знань у стандартних і змінених умовах
- збирання виконаних завдань, перевірка, аналіз, оцінювання
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія
- інформація про домашнє завдання
- Комбінований урок.
Комбінований урок передбачає досягнення двох або декілька рівноцінних
цілей: засвоєння нових знань і перевірка раніше вивченого матеріалу, засвоєння
нових знань і застосування раніше набутих навичок і вмінь; формування вмінь і
навичок та їх застосування на практиці та ін.
Етапи уроку:
- організація початку уроку
- мотивація навчальної діяльності
- перевірка домашнього завдання
- актуалізація опорних знань
- вивчення нового матеріалу
- первинна перевірка засвоєння знань
- первинне закріплення знань
- контроль і самоперевірка знань
- підбиття підсумків уроку. Рефлексія
- інформація про домашнє завдання
|